Teatr Kameralny w Bydgoszczy powstał w kwietniu 2019 roku na mocy Uchwały Rady Miasta Bydgoszczy. Historia teatru sięga lat 60' XIX wieku, kiedy to instytucja była sceną dla ówczesnej awangardy. Założeniem projektowym było stworzenie żywego znaku, który może ewoluować i skalować się w zależności od przeznaczenia i nośnika na jakim występuje.
kategoria
projekt konkursowy
zakres projektu
logotyp, key visual instytucji

Cztery przenikające i uzupełniające się elementy, tworzą istotę teatru. Minimalistyczny font i klasyczne linie w połączeniu z grafitem tworzą ponadczasową i nowoczesną całość. 

Koncepcja pozbawiona jest narzuconej palety kolorystycznej – tworzyć ją będzie każdy kolejny pojawiający się spektakl. W zalezności od nastroju, sezonu, repertuaru, logotyp będzie ewoluował i tworzył ramę dla zmieniających się barw. Bazą pozostaje inspiracja architekturą i kolorystyką bryły teatru. Powielanie elementów sygnetu i układanie ich w różnych kompozycjach, daje możliwość tworzenia patternów do wykorzystania w komunikacji marki jako key visual.

Rozstrzygnięcie konkursu miało miejsce 10 stycznia 2020 roku. Zwycięski projekt dostępny jest online, a strona teatru załącza uzasadnienie. Obecnie gmach jest nadal w trakcie budowy.